Accueil-juillet-2013

A Bárka Onlineon Cserháti Hajnalka írt egy nagyon jó cikket a francia Hélium Kiadóról, a cikkben nyilatkozik Csányi Dóra is, íme egy részlet:

Először Csányi Dórát, az erős francia kapcsolatokkal rendelkező Csimota Kiadó vezetőjét kérdeztem a témáról:

Hogyan látod, miért nem készülnek idehaza minőségi, magyar szerzők által készített pop-up könyvek? Mennyire pótolják ezt a hiányt a Papírszínházas kiadványok – azon túl, hogy nyilván nem ez volt az eredeti céljuk?

A pop-up könyvek nagyon magas előállítási költségei miatt ma Magyarországon nem készülnek ilyen jellegű munkák. Szerintem a szülők is félnek, hogy hamar tönkremennek, és nem annyira a gyerekeknek szólnak, hanem, mint design termékek működnek. Jellemzően itt a képi világ dominál, és kevés szöveggel dolgoznak, sőt külföldi példákat nézve, gyakran egyáltalán nincsen szöveg a könyvekben. Ez a műfaj nálunk még mindig nagyon nehezen fogadtatható el a vásárlókkal; a könyv a szövegtől könyv… Emellett kevés olyan magyar grafikus van, akik térben tudnak gondolkodni az illusztrációknál, és nincs meg az a szakmai tudás sem, ami egy ilyen jellegű könyv előkészítését lehetővé tenné.
A Papírszínház-sorozat csak részben váltja ki ezt a hiányt, nem nevezhető klasszikus értelemben pop-up kiadványnak, jóllehet itt is mozgatni kell a keretbe helyezett lapokat. Én ezt a műfajt inkább talán a színházi, bábszínházi előadásmódhoz tartom közelebbinek.

A teljes cikk itt olvasható:
http://www.barkaonline.hu/mentoov/3497-helium

Accueil-juillet-2013

A Bárka Onlineon Cserháti Hajnalka írt egy nagyon jó cikket a francia Hélium Kiadóról, a cikkben nyilatkozik Csányi Dóra is, íme egy részlet:

Először Csányi Dórát, az erős francia kapcsolatokkal rendelkező Csimota Kiadó vezetőjét kérdeztem a témáról:

Hogyan látod, miért nem készülnek idehaza minőségi, magyar szerzők által készített pop-up könyvek? Mennyire pótolják ezt a hiányt a Papírszínházas kiadványok – azon túl, hogy nyilván nem ez volt az eredeti céljuk?

A pop-up könyvek nagyon magas előállítási költségei miatt ma Magyarországon nem készülnek ilyen jellegű munkák. Szerintem a szülők is félnek, hogy hamar tönkremennek, és nem annyira a gyerekeknek szólnak, hanem, mint design termékek működnek. Jellemzően itt a képi világ dominál, és kevés szöveggel dolgoznak, sőt külföldi példákat nézve, gyakran egyáltalán nincsen szöveg a könyvekben. Ez a műfaj nálunk még mindig nagyon nehezen fogadtatható el a vásárlókkal; a könyv a szövegtől könyv… Emellett kevés olyan magyar grafikus van, akik térben tudnak gondolkodni az illusztrációknál, és nincs meg az a szakmai tudás sem, ami egy ilyen jellegű könyv előkészítését lehetővé tenné.
A Papírszínház-sorozat csak részben váltja ki ezt a hiányt, nem nevezhető klasszikus értelemben pop-up kiadványnak, jóllehet itt is mozgatni kell a keretbe helyezett lapokat. Én ezt a műfajt inkább talán a színházi, bábszínházi előadásmódhoz tartom közelebbinek.

A teljes cikk itt olvasható:
http://www.barkaonline.hu/mentoov/3497-helium

Accueil-juillet-2013

A Bárka Onlineon Cserháti Hajnalka írt egy nagyon jó cikket a francia Hélium Kiadóról, a cikkben nyilatkozik Csányi Dóra is, íme egy részlet:

Először Csányi Dórát, az erős francia kapcsolatokkal rendelkező Csimota Kiadó vezetőjét kérdeztem a témáról:

Hogyan látod, miért nem készülnek idehaza minőségi, magyar szerzők által készített pop-up könyvek? Mennyire pótolják ezt a hiányt a Papírszínházas kiadványok – azon túl, hogy nyilván nem ez volt az eredeti céljuk?

A pop-up könyvek nagyon magas előállítási költségei miatt ma Magyarországon nem készülnek ilyen jellegű munkák. Szerintem a szülők is félnek, hogy hamar tönkremennek, és nem annyira a gyerekeknek szólnak, hanem, mint design termékek működnek. Jellemzően itt a képi világ dominál, és kevés szöveggel dolgoznak, sőt külföldi példákat nézve, gyakran egyáltalán nincsen szöveg a könyvekben. Ez a műfaj nálunk még mindig nagyon nehezen fogadtatható el a vásárlókkal; a könyv a szövegtől könyv… Emellett kevés olyan magyar grafikus van, akik térben tudnak gondolkodni az illusztrációknál, és nincs meg az a szakmai tudás sem, ami egy ilyen jellegű könyv előkészítését lehetővé tenné.
A Papírszínház-sorozat csak részben váltja ki ezt a hiányt, nem nevezhető klasszikus értelemben pop-up kiadványnak, jóllehet itt is mozgatni kell a keretbe helyezett lapokat. Én ezt a műfajt inkább talán a színházi, bábszínházi előadásmódhoz tartom közelebbinek.

A teljes cikk itt olvasható:
http://www.barkaonline.hu/mentoov/3497-helium